Контрольна робота у 7 класі
за темою «Героїчні пісні народів світу»
Завдання закритої форми з вибором однієї правильної відповіді
- Жанр ліро-епічної поезії фантастичного, історико-героїчного або соціально-побутового змісту з драматичним сюжетом – це …
А фольклорна балада;
Б літературна балада;
В билина;
Г легенда.
- Визначте серед названих творів билину:
А «Смерть матері Юговичів»;
Б «Ілля Муромець»;
В «Робін Гуд»;
Г «Вільшаний король».
- Одним із джерел написання «Пісні про віщого Олега» стала легенда про князя Олега, взята з фольклорного джерела:
А «Слово о полку Ігоревім»;
Б «Повість минулих літ»;
В «Дума про втечу трьох братів з Азова»;
Г Чумацькі пісні.
- Визначте художній засіб, використаний у чотиривірші:
«Я знаю всі шляхи й всі манівці,
Я знаю небо щастя й сліз долину,
Я знаю, як на смерть ідуть бійці,
Я знаю і чернички спідничину»
А антитеза;
Б асонанс;
В анафора;
Г алітерація.
- Визначте ідею балади «Рукавичка» Ф.Шиллера:
А звеличення патріотизму та вірного служіння народові;
Б стосунки людей з природою та порушення гармонії між ними;
В звеличення людської гідності та засудження деспотичних законів суспільства;
Г відтворення історичної дійсності, звеличення людського подвигу.
- В основу якої балади покладена легенда про подвиг рицаря-мавра Альманзора:
А «Балада прикмет»;
Б « Вільшаний король»;
В «Вересовий трунок»;
Г «Альпухара».
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
- Визначте спільні ознаки героїчних пісень:
А Центральний персонаж – воїн-богатир;
Б Протиставлення головного героя його супротивникові;
В фантастичний зміст;
Г розгорнуті описи типових ситуацій;
Ґ триразові повтори певних дій;
Д обов’язкова загибель головного героя.
- Позначте балади, які мають історичну основу:
А «Робін Гуд»;
Б «Вільшаний король»;
В «Балада прикмет»;
Г «Смерть матері Юговичів»;
Ґ «Альпухара»;
Д «Пісня про віщого Олега».
Завдання на встановлення відповідності
- Встановіть відповідність між поетичними рядками, авторами та назвами творів
1. «Я знаю все й не знаю лиш себе»
|
А Ф. Шиллер
|
І «Пісня про віщого Олега»
|
2. «Подяки, дамо, не треба мені!»
|
Б Ф.Війон
|
ІІ «Альпухара»
|
3. «Наляканий батько не їде – летить…
А хлопець нудьгує, а хлопець кричить.»
|
В О.Пушкін
|
ІІІ «Балада прикмет»
|
4. «Князь мовив: «Спи, друг одинокий!»
|
Г Р.Стівенсон
|
|
5. «А батько стояв на кручі –
останній пикт на землі»
|
Ґ А.Міцкевич
|
V «Вільшаний король»
|
6. «Поцілунком своїм вам у душу смертної влив я отрути»
|
Д Й.Гете
|
- І «Вересовий трунок»
|
- Визначте засоби художньої виразності: триразові повтори та постійні епітети:
А «Заіржали дев’ять добрих коней,
Заревіли дев’ять лютих левів,
Дев’ять соколів заклекотали…»
Б «Ілля Муромець, син Іванович» 1. Постійний епітет
В «Як засвище він по-солов’їному, 2. Триразовий повтор
Як закричить по-звіриному,
Як зашипить по зміїному…»
Г «Ілля Муромець, хліборобський син»
Ґ «Та тверде старенька мала серце
І сльози гіркої не зронила»
Д «Невістонько, Дем’янова мила»
Е «Свекрухо, Дем’янова нене»
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю
- Ліро-епічний жанр усної народної творчості з динамічним сюжетом, з трагічної, часто фантастичною розв’язкою – це…
- Художній засіб, що полягає в надмірному перебільшенні характерних властивостей чи ознак певного предмета, явища або дії
КЛЮЧ
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
Б
|
Б
|
Б
|
В
|
В
|
Г
|
А,Б,Г,Ґ
|
А,Г,
Ґ,Д
|
1 Б ІІІ, 2 А ІV, 3 Д V, 4 В І, 5 Г VІ, 6 Ґ ІІ
|
1 – Б,Г,Д,Е;
2 – А,В,Ґ
|
Фольклорна балада
|
гіпербола
|
|