Контрольна робота в 11 класі
за творчістю Дж. Джойса, Фр. Кафки, Т.Манна
Завдання з вибором однієї правильної відповіді:
- Заперечення художніх принципів реалізму й натуралізму, проте утвердження художньої суб’єктивності, використання «потоку свідомості», міфотворчість – це характерні ознаки:
А реалізму;
Б романтизму;
В модернізму;
Г натуралізму.
- Який з романів Т. Манна приніс авторові визнання і згодом був відзначений Нобелівською премією?
А «Чарівна гора»;
Б «Доктор Фаустус»;
В «Будденброки»;
Г «Йосип та його брати».
- Прийом «потоку свідомості» використано у творі:
А Ф. Кафки «Перевтілення»;
Б Дж. Джойса «Джакомо Джойс»;
В Т. Манна «Маріо і чарівник».
- Який з літературних жанрів розвинув і оновив Т. Манн:
А новела;
Б повість;
В роман;
Г есе.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей:
- Позначте, які з цих літературних течій відносяться до авангардизму:
А футуризм;
Б естетизм;
В дадаїзм;
Г акмеїзм;
Ґ експресіонізм;
Д кубізм.
- Позначте проблеми, що висвітлюються у творі Ф.Кафки «Перевтілення»:
А відчуження людини, знецінення й знеособлення особистості;
Б перевага матеріальних цінностей над моральними;
В духовне і фізичне страждання людини, що потрапила в життєву катастрофу;
Г жага свободи, презирство до всіляких форм внутрішнього рабства;
Ґ змалювання особистості, яка завдяки неординарним духовним задаткам
виривається зі свого середовища.
- Вкажіть характерні ознаки художнього світу Т.Манна:
А відтворення стрімкої динаміки життя, прагнення охопити світ у цілому;
Б зосередженість на проблемі кризи сучасної західної культури та пошуку
засобів її подолання;
В поєднання реалістичних принципів художнього зображення з потужним
символічним підтекстом;
Г насиченість сюжету багатими описами та різноманітними відступами;
Ґ розуміння мистецтва, як явища, спорідненого з природою;
Д щільне переплетіння тем природи, кохання, мистецтва.
Завдання на встановлення відповідності
- Встановіть відповідність між поняттями та їх визначеннями:
А Спосіб оповіді, який детально показує психічний процес;
у розповіді відсутня хронологія і логіка
Б Наявність зв’язків між текстами, завдяки чому тексти 1.Інтертекстуальність
(або їх частини) можуть відкрито або завуальовано 2.Дадаїзм
посилатись один на одного. 3. Масова література
В Авангардистська течія, художня мова якої насичена 4. «Потік свідомості»
безглуздим сполученням слів і звуків, набором
випадкових предметів, псевдомалюнками, елементами
звуконаслідування
Г Розважальна й дидактична белетристика, яка друкується
великими накладами і є складовою «індустрії культури».
- Установіть відповідність між цитатою, твором та його автором:
А «Пустка. Голе помешкання. Тьмяне денне світло.
Довге чорне фортепіано: труна музики… Її герб: шолом, 1. «Маріо і чарівник»
поле червоне і тупий спис, поле чорне. Т.Манн
Мораль: кохаєш мене, люби й мою парасольку»
Б «Він лежав на твердій, схожій на панцир спині і, коли 2. «Джакомо Джойс»
трохи підводив голову, бачив свій дугастий, рудий, Дж. Джойс
поділений на кільця живіт»
В «Та не встиг ще завмерти той сміх, як поцілований 3. «Перевтілення»
горбань ляснув нагайкою біля ніжки стільця» Ф.Кафка
Завдання на встановлення правильної хронологічної послідовності
- Установіть хронологічну послідовність подій, що відбуваються у творі Т.Манна «Маріо і чарівник»:
А виступ у кінозалі мандрівного віртуоза Чіпполи;
Б родина оповідача переїжджає з Гранд-отелю до приватного пансіонату;
В сплата штрафу оповідачем за порушення «правил громадського купання»;
Г «мерзенного хлопчика» на пляжі вщипнув за палець маленький краб;
Ґ «жахливий, фатальний кінець».
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю
- Яку назву має тип художньої образності, який ґрунтується на примхливому поєднанні фантастичного і реального, прекрасного і потворного, трагічного і комічного?
- Умовний термін для позначення низки художніх течій у літературі й мистецтві, що зародилися на початку ХХ ст. Вирізняється життєбудівничим пафосом, загостреною емоційністю, що нерідко набуває форм епатажу, настановою на руйнування естетичного канону, сміливими експериментами з художньою формою та поетичною мовою.
КЛЮЧ
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
В
|
В
|
Б
|
А
|
А,В,Ґ,Д
|
А,Б,В
|
Б,В,Г
|
А4, Б1, В2, Г3
|
А2, Б3, В1
|
А4, Б1, В3, Г2, Ґ 5
|
гротеск
|
авангардизм
|
|