Контрольна робота у 7 класі
за темою «Література проти війни»
- У яких рядках вірша «Я поліг біля Ржева» О.Твардовського міститься головна думка?
А І на білому світі наступила пітьма,
Ні петлички-налички з гімнастьорки нема.
Б Завіщаю вам нині всім у щасті прожить
І своїй Батьківщині з честю вірно служить.
В І невже то із танками ворог вийшов за Дін,
І хоча б то останками аж до Волги йде він?
- Хто є автором слів:
Подорожній, коли ти прийдеш у Спарту,
повідай там, що ти бачив.
Тут ми всі полягли, бо так звелів нам закон.
А давньоримський поет Вергілій;
Б давньогрецький поет Сімонід Кеоський;
В давньогрецький поет Тіртей?
- Яке почуття викликала поведінка Андрія Соколова, героя оповідання М.Шолохова «Доля людини» у коменданта німецького табору?
А повагу;
Б ненависть;
В розчарування.
- Позначте, який засіб художньої виразності використано у рядках:
Я – де корені силу
Смокчуть в чорних гіллях…
Де травинку в травинку
Річка трави пряде…
А епітет;
Б антитеза;
В уособлення?
- Герой оповідання Г.Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» у фіналі твору попросив:
А води;
Б чаю;
В молока?
- Яка доля спіткала родину Андрія Соколова, героя оповідання М.Шолохова «Доля людини»?
А Дружина з двома доньками загинули у своєму будинку під час бомбардування, а син – на фронті;
Б усі члени родини потрапили до німецького полону;
В син загинув, а дружина з доньками врятувалися.
- Назвіть композиційний прийом, використаний в оповіданні М.Шолохова «Доля людини».
Допишіть речення «Твори про війну сповнені ______________ та __________________ пафосом».
- Якою нагородою відзначено творчість письменників Г.Белля та М.Шолохова?
- Встановіть відповідність між художніми образами та творами, з яких вони взяті:
А рота, фронт, Сталінград 1. «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»
Б гімназія, недописана фраза, молоко 2. «Доля людини»
В полон, комендант, хлопчик-сирота 3. «Я поліг біля Ржева»
- Укажіть, що об’єднує твори про війну?
- Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань:
А «У чому полягає правда про війну?»
Б «Який урок дала людству війна?»
В «Що спільного у долях людей, які пережили воєнний час?»
Разом – 12 б
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Б |
Б |
А |
В |
В |
А |
Твір з обрамлен- ням |
Гуманістичним та антимілітаристським |
Нобелівською премією |
А3, Б1, В2 |
Гуманістичний, антивоєнний пафос, заперечення кровопролиття, висвітлення жахів війни тощо |