Контрольна робота в 10 класі
за романом Л.М. Толстого «Анна Кареніна»
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
- Позначте різновид роману Л.М.Толстого «Анна Кареніна»:
А детективний;
Б філософський, соціально-психологічний;
В політичний;
Г роман-епопея.
- Позначте, який з образів твору є автобіографічним:
А Вронський;
Б Лєвін;
В Каренін;
Г Облонський.
- Позначте, у чому вбачав істину життя Лєвін з роману Л.М.Толстого:
А створити родину;
Б побудувати кар’єру;
В жити по совісті;
Г розширити господарство.
- Допишіть речення: «Все змішалось у будинку…»:
А Облонських;
Б Кареніних;
В Щербацьких;
Г Левіних.
- Чому Кіті, влаштовуючи особисті стосунки, спочатку надала перевагу Вронському, а не Левіну?
А Вронський вразив її надзвичайною красою;
Б під тиском матері;
В за порадою Доллі;
Г через бажання помститися Левіну.
- Які останні слова промовила Анна Кареніна, відчуваючи невідворотність загибелі:
А «Умереть – и он будет раскаиваться, будет жалеть, будет любить, будет страдать за меня»;
Б «Никогда никого не ненавидела так, как этого человека!»
В «Где я? Что я делаю? Зачем?»
Г «Господи, прости мне все!»
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
- Позначте риси, притаманні художньому світові Л.Толстого:
А пафос пристрасних пошуків істини, шляхів морального самовдосконалення особистості;
Б ставлення до моральності як до головного критерію оцінювання суспільного життя;
В широке використання іронії – від м’якого гумору до гострої сатири;
Г примхливі сполучення реального та ірреального; наявність елементів міфологічної картини світу;
Д показ внутрішнього життя особистості, «діалектики душі» героїв;
Е передача складних душевних порухів через внутрішні монологи;
Є гостросоціальні мотиви; викриття потворності життя суспільних верхів.
- Позначте цілі, які ставив собі Левін на різних етапах свого життя:
А розвинути господарство;
Б одружитися й жити тихим родинним життям;
В досягти найвищих щаблів влади;
Г жити так, щоб життя його позитивно відбивалося на житті інших людей;
Д пізнати істину життя;
Е зробити військову кар’єру.
Завдання на встановлення відповідності
- Встановіть відповідність.
А «Надо только упорно идти к своей цели, и я добьюсь своего. 1. Доллі
И работать, и трудиться есть из-за чего. Это дело не мое личное, 2. Левін
а тут вопрос об об щем благе. Все хозяйство, главное – 3. Облонський
положение всего народа должно измениться». 4. Каренін
5. Вронський
Б «Ради бога, подумай о детях, они не виноваты. Я виноват, и накажи 6. Анна Кареніна
меня, вели мне искупить свою вину. Чем я могу, я все готов!
Я виноват, нет слов сказать, как я виноват! Но… прости!»
В «И все это зачем? Что ж будет из всего этого? То, что я, не имея
ни минуты покоя, то беременная, то кормящая, вечно сердитая, ворчливая,
сама измученная и других мучающая, противная мужу, проживу свою жизнь,
и вырастут несчастные, дурно воспитанные и нищие дети…Из-за всего этого
сколько мучений, трудов… Загублена вся жизнь!»
Г «Я счастлив ее любовью, но я должен иметь занятия. Я нашел это занятие,
...и считаю его более благородным, чем занятия моих бывших товарищей при дворе
и по службе… И я счастлив, доволен, и нам ничего более не нужно для счастья.»
Д «Он имеет право уехать когда и куда он хочет. Не только уехать, но оставить
меня. Он имеет все права, я не имею никаких. Но, зная это, он не должен был этого
делать. Однако что же он сделал?… Он посмотрел на меня с холодным, строгим
выражением… Этот взгляд показывает, что начинается охлаждение».
Е «Каковы бы ни были ваши поступки, я не считаю себя вправе разрывать тех
уз, которыми мы связаны властью свыше. Семья не может быть разрушена по
капризу, произволу или даже по преступлению одного из супругов, и наша жизнь
должна идти, как она шла прежде.»
Завдання на встановлення хронологічної послідовності
- Розташуйте в хронологічній послідовності події, що відбуваються в романі «Анна Кареніна»
А Одруження Кіті і Левіна;
Б Зустріч Анни і Вронського на балу ;
В Загибель Анни;
Г Від’їзд Вронського на війну до Сербії ;
Д Приїзд Анни до Москви для примирення брата і Доллі;
Е Усиновлення Кареніим доньки Анни і Вронського.
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю
- Релігійно-моральна течія, сенс якої полягає у тому, щоб бути добрим та не протидіяти злу
силою – це…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Однин з основних літературних напрямів, термін, що позначає певну тенденцію у літературі та мистецтві, пов’язану із створенням життєподібних образів. Серед численних його ознак є тенденція до типізації образів, настанова на правдиве відображення дійсності.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КЛЮЧ:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Б |
Б |
В |
А |
Б |
Г |
А,Б,Д,Е,Є |
А,Б,Г,Д |
А-2, Б-3, В-1, Г-5, Д-6, Е-4. |
1-Д, 2-Б, 3-А, 4-В, 5-Е, 6-Г |
толстовство |
реалізм |