Персональний сайт Думбай Тетяни Миколаївни
 А.Камю

Тема.                     А. Камю  –  французький    письменник,   лауреат  Нобелів­ської   премії.   Його

                                 філософські    й   естетичні    погляди.

Мета:                      ознайомити учнів з життєвим  шляхом А.Камю;  висвітлити  особливості

                               художнього   світу     письменника;    його  внесок   у  світову літературу 

                               розвинути      аналітичне,     творче,   критичне,   асоціативне    мислення  

                               учнів;      виховати     культуру    спілкування,     мовлення,     повагу    до

                               літературних   надбань   інших   народів.

Тип уроку:          урок отримання нових знань

Обладнання:      портрет А.Камю, мультимедійна презентація, епіграф, схема, картки,

                              підручник, зошит.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

                                                                                Камю    вважав,     що   єдиним   істинним    

                                                                                покликанням     людини,      народженої   в

                                                                                абсурдному  світі,  - жити і осмислювати

                                                                                своє      життя,    протест,     свободу…

                                                                                Правильним  шляхом  є  той, який веде до

                                                                                життя,  до сонця.  І  Камю  повстав.  Він

                                                                                відмовився      страждати     від      вічного

                                                                                холоду…    Шлях,   який  він  обрав,  вів  до

                                                                                сонця.

В.Фолкнер

І. Актуалізація знань

  • Тестування за темою «Нові явища та тенденції в літературі кінця XX ст. «Епічний театр» Бертольда Брехта»

ІІ.   Мотивація навчальної діяльності

  • Формулювання завдань уроку

На дошці написаний початок речення «Після цього уроку я…». За поданими дієсловами (на картках) учні повинні сформулювати завдання, які потрібно виконати на уроці.

Можливі відповіді:

«Після цього уроку я…

  • дізнаюся про життєвий і творчий шлях А.Камю, його творчий доробок, життєві ідеали;
  • навчуся вирізняти філософські й естетичні погляди А.Камю зпоміж інших письменників;
  • розвину  уміння аналізувати прочитане, мовлення, мислення, пам’ять;
  • виховаю  повагу до культурних надбань іншої країни, людської особистості, культуру спілкування. 

 

  •       Аналіз епіграфу

Робота у групах

Проаналізуйте висловлювання В.Фолкнера про А. Камю.

1 група

«Камю вважав,  що єдиним істинним  покликанням  людини,  народженої в абсурдному  світі, - жити і осмислювати своє  життя, протест,  свободу…»

       2 група

«Правильним  шляхом  є  той, який веде до життя,  до сонця.»

       3 група

«І Камю повстав. Він відмовився  страждати від вічного  холоду…»

       4 група

«Шлях, який він обрав, вів до сонця.»

Можливі відповіді:

1 група 

      Кожна людина приходить у цей світ виконати важливу місію – змінити життя на краще. Проте такі зміни не відбуваються легко, вони виборюються у складному протистоянні добра і зла, правди і брехні, справедливості і нечесності тощо. І, навіть, у боротьбі людини із самою собою. Спадають на думку рядки із раніше вивченого вірша Ш.Петефі:

«Якщо ти муж, будь мужнім,

Борися і страждай,

Але своєї волі

Нікому не віддай».

2 група

    Правильний шлях той, який спрямований на продовження життя, удосконалення людської цивілізації. Шлях сонця – це шлях просвітлення, розуму, людського тепла. Життєдайна сила сонця рухає життя вперед, як і людський розум повинен спрямовуватися на створення, а не руйнування.

3 група

     Вічний холод у людському житті – це те, що породжує зло: соціальна нерівність, несправедливість, байдужість, війни, смерть. Камю повстав, щоб не потерпати від цього. Щоб зменшити кількість зла у світі і його руйнівний вплив на людину, потрібно боротися, починаючи з себе.

4 група

     Камю – видатний письменник, творча людина, той, на кого рівняються маси. І письменники, в першу чергу, повинні обирати шлях, який веде до сонця – шлях правди, справедливості, щоб зігрівати силою слова й розуму оточуючих. А щоб тобі повірили, ти повинен сам вірити у себе і свою справу.

 

ІІІ.   Робота над темою уроку

  • Перегляд мультимедійної презентації (завчасно підготовлений учень розповідає про життєвий і творчий шлях А.Камю з демонстрацією мультимедійної презентації, учні класу коротко занотовують основні тези).
  • Складання схеми «Екзистенціальна філософія А.Камю» (на основі отриманої інформації)

                                                           

  • Завдання.   Знайдіть у словнику визначення екзистенціалізму, запишіть до зошита.     

Екзистенціалізм – напрям у філософії та літературі ХХ ст., що досліджує людину як унікальну духовну істоту, здатну вибирати власну долю.

  • Питання: 

1. Доведіть, що у своєму житті А.Камю дотримувався саме цієї філософії.

Можливі відповіді:

 

    • з дитинства потерпав від злиднів і самостійно торував свій шлях у життя;
    • у роки Другої світової війни не мирився з нацизмом, беручи участь у Русі опору, друкував твори у підпільній газеті;
    • працював у різних жанрах (романи, п’єси, есе), друкував статті на громадськополітичні теми, виступав літературним критиком;
    • критикував масові сталінські репресії та терор;
    • мав активну життєву позицію, стійкість духу, пробуджуючи активність французької інтелігенції.  

 

2.Під впливом яких чинників сформувалися естетичні погляди А. Камю?

Можливі відповіді:

  • проживаючи на узбережжі Середземного моря, Камю захоплювався красою оточуючої природи;
  • вивчав французьку філософію;
  • орієнтувався на античну культуру з її язичництвом та культом людського тіла;
  • вважав, що людський дух і тіло існують в органічній нерозривній єдності.
  • У чому письменник вбачав абсурдність історичних процесів?    

Можливі відповіді:

    • будьяка революція перетворюється на тиранію і ті, хто прагнули змін на краще самі стають убивцями;
    • щоб подолати будьяке гноблення, слід чинити опір, який часто переростає у збройне протистояння, наслідком якого є біль, смерть.

Робота у групах

     Формулювання та запис до зошиту основних рис екзистенціалізму та  художнього світу А.Камю

Основні риси екзистенціалізму:

  • усвідомлення абсурдності буття;
  • відчуття страху, відчаю, самотності, страждання, смерті;
  • особистість – найвища життєва цінність;
  • особистість повинна протидіяти середовищу, суспільству, державі для захисту власних інтересів, волі;
  • людина знаходиться у «межовій ситуації»;
  • відчуженість людини від суспільства, світу.

Основні риси художнього світу А.Камю:

  • аналіз взаємин особистості і суспільства, побудованих на абсурдності існування;
  • висвітлення трагічного становища людини у світі, відчуження особистості, її самотності;
  • зосередження на проблемах морального вибору, відповідальності за наслідки вчинків;
  • опора на істинні моральні цінності;
  • зображення сильної духом, стійкої особистості як прикладу моральної поведінки;
  • насиченість твору філософськими роздумами, повчальністю.

ІV. Підсумок

На основі відомостей про життєвий і творчий шлях А.Камю, використавши свій особистий досвід, доповніть речення:

1. «Життя людини дуже складний, іноді навіть абсурдний процес, тому що …»

Можливі відповіді:

      …воно сповнене багатьох перешкод, іноді навіть небезпечних. Людина повинна подолати безліч труднощів, проблем, стикаючись з різними негативними проявами у людському суспільстві. Ще більшу складність викликають питання, на які ми не можемо дати відповідь: чому у кожного різний життєвий термін, що відбувається після смерті, що таке доля і як вона вливає на життя? І взагалі, чи є сенс страждати і боротися, якщо все одно життя скінчиться?

2. «Проте слід невтомно боротися, щоб …»

Можливі відповіді:

… бурхливий вир життя тебе не поглинув. Боротися треба, щоб відчувати себе повноцінною людиною, а не очеретиною, що безвольно хитається від вітру. Та й повністю щасливою людина почувається лише тоді, коли сама чогось досягла, подолала перешкоди, зробила добру справу, бо це і є покликанням людини – змінювати світ на краще для продовження життя на землі.

V. Домашнє завдання:

1. Повторити біографічні відомості про А.Камю за підручником.

2. Вивчити теоретичний матеріал (екзистенціалізм, його основні риси; особливості художнього світу А.Камю).

3. Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення «Історія створення роману «Чума».

http://u4itel.ucoz.ua/risunok1.emf

Четвер, 25.04.2024, 09:28
Приветствую Вас Гість
Главная | Регистрация | Вход
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 46
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2024
    Створити безкоштовний сайт на uCoz