Контрольна робота в 11 класі за темою «Поезія»
- Визначте хронологічні межі «срібної доби» російської поезії:
А 1925 – 1937 рр.;
Б 1890 – 1917 рр.;
В 1920 – 1930 рр.;
Г 1900 - 1911 рр.
- Позначте найвизначніші течії в російській літературі «срібної доби»:
А імпресіонізм, дадаїзм, сюрреалізм;
Б експресіонізм, імажизм, герметизм;
В символізм, акмеїзм, футуризм;
Г імпресіонізм, експресіонізм, футуризм.
- Укажіть автора циклу поезій «Сонети до Орфея»:
А Томас Еліот;
Б Райнер Марія Рільке;
В Гійом Аполлінер;
Г Поль Елюар.
- Поезія «Зарізана голубка й водограй» є осмисленням трагедії подій:
А Паризької комуни 1871 р.;
Б Революції 1905 р. в Росії;
В Першої світової війни;
Г Другої світової війни.
- Позначте ім’я поета,який створював каліграми:
А Олександр Блок;
Б Поль Елюар;
В Гійом Аполлінер;
Г Райнер Марія Рільке.
- Позначте, хто з російських поетів починав як футурист:
А Олександр Блок;
Б Анна Ахматова;
В Сергій Єсенін;
Г Володимир Маяковський.
- Позначте, хто з російських поетів був представлений до нагороди Нобелівською премією, проте під тиском змушений був відмовитися від неї:
А Анна Ахматова;
Б Борис Пастернак;
В Олександр Блок;
Г Володимир Маяковський.
- Яке символічне значення має образ Незнайомої з однойменного вірша О.Блока?
А Вічного страждання;
Б недосяжної мрії;
В ідеальної краси;
Г Вічної Жіночності.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
- Поетичний світ В. Маяковського характеризують:
А настрої заперечення існуючої дійсності, відмови від старої культури;
Б пафос революційного перетворення світу та мистецтва, спрямованість в утопічне майбутнє;
В зображення життя сучасного мегаполіса, урбаністична тематика;
Г позиція духовної стійкості та гідності в переживанні трагічних життєвих випробувань;
Ґ розробка теми кохання під кутом зображення драматичних надломів і розривів почуття;
Д символічні сюжети й образи, що відтворюють містичні переживання поета;
Е передчуття катастрофи, апокаліптичні настрої.
- Які з поданих висловлювань характеризують Б. Пастернака?
А «Він був нагороджений якимось вічним дитинством» (А.Ахматова)
Б Його «вірші…прочитати – горло прочистити, дихання зміцнити, оновити легені…» (О.Мандельштам)
В Він «…навчив мене звертатися до мільйонів людей, які хочуть переробити цей світ» (Л.Арагон)
Г Його поезії: «…особисте, приватне, миттєве неможливо відокремити від розмаху й буяння «чотирьох стихій», боротьби світів…» (Б.Соловйов)
Ґ Його «справжньою батьківщиною і творчою атмосферою… були й залишилися Всесвіт і Вічність» (Ю.Аннєнков)
Завдання на встановлення відповідності
- Установіть відповідність відповідність між письменником та його твором
А О.Блок 1. «Реквієм»
Б А.Ахматова 2. «Послухайте»
В В. Маяковський 3 «Визначення поезії»
Г Б. Пастернак 4 «Про доблесті, про подвиги, про славу…»
Ґ Р.М.Рільке 5 «Ранок біля вікна»»
Д Г.Аполлінер 6 «Орфей, Еврідіка, Гермес»
Е Т. Еліот 7 «Міст Мірабо»
Завдання на встановлення правильної хронологічної послідовності
- Установіть хронологічну послідовність завершення творів:
А «Реквієм» А.Ахматової;
Б «Дванадцять» О.Блока;
В «Володимир Ілліч Ленін» В.Маяковського
Г «Доктор Живаго» Б.Пастернака
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю
- Який художній прийом використано в першій строфі поезії О.Блока:
Дівчини спів у церковному хорі
Про всіх потомлених на чужині,
Про всі кораблі, що в далекім морі,
Про всіх, що забули радісні дні.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Модерністська течія початку ХХ ст., прихильники якої заперечували символістську спрямованість у містичні сфери, проте стверджували мужньо-ясний погляд на земне життя й закликали сприймати світ таким, яким він є, утверджуючи красу й не відкидаючи потворності
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Б |
В |
Б |
В |
В |
Г |
Б |
Г |
А,Б,В,Е |
А,Б,Ґ |
А-4, Б-1,В-2, Г -3, Ґ-6, Д-7,Е-5 |
А-4, Б-1,В-2,Г-3 |
анафора |
акмеїзм |