Застосування методу проектів
Приклади застосування методу проектів на уроках світової літератури
клас |
тема |
творчий проект |
5 |
Казка |
Скласти власну казку про тварин. Підготувати обкладинку до книги казок про тварин та серію малюнків. |
6 |
А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц» |
«Сьома планета» (продовжити історію перебування Маленького Принца на Землі, підготувати серію ілюстрацій до своєї оповіді) |
7 |
О. Пушкін «Дубровський» |
Написати сценарій фільму за повістю. Інсценізувати фрагмент твору. |
8 |
Священні книги народів світу |
Творча робота «Використання біблійних мотивів та образів у творчості російських поетів» або «Використання біблійних мотивів та образів у творчості художників країн світу» |
9 |
Поезія романтизму |
Скласти вірші романтичного спрямування, оформити у збірку (індивідуальну, колективну), написати анотацію, проілюструвати або додати комп’ютерну презентацію |
10 |
Л.Толстой «Анна Кареніна» |
Комп’ютерна презентація «Життєва позиція літературного героя, близька мені» |
11 |
М.Булгаков «Майстер і Маргарита» |
«Використання числової і кольорової символіки у романі» |
«Срібне століття» російської поезії |
Створення комп’ютерних презентацій до пісень, покладених на вірші С.Єсеніна, М.Цвєтаєвої, Б.Пастернака, А. Ахматової та ін. |
|
Я. Кавабата «Тисяча журавлів» |
«Особливості проведення чайної церемонії у різних країнах світу» |
Використання методу проектів на уроках світової літератури
Метод проектів – спосіб досягнення дидактичної мети шляхом детальної розробки проблеми (технології), яка мусить завершитись цілком реальним, відчутним практичним результатом (Полат Є.С).
Метод проектів – комплексний навчальний метод, який дозволяє індивідуалізувати навчальний процес, дає змогу дитині виявити самостійність у планування, організації та контролі власної діяльності (Тоцька Ю.А).
Метод проектів – це освітня технологія, спрямована на здобуття учнями знань у тісному зв’язку з реальною життєвою практикою, формування в них специфічних умінь та навичок завдяки системній організації проблемно-орієнтованого навчального пошуку. Сутність проектної технології у стимулюванні інтересу учнів до розв’язання однієї або цілої низки проблем, що передбачає володіння певною сумою знань.
Під час використання проектної технології вирішуються завдання:
Ø формування умінь самостійно конструювати свої знання;
Ø формування умінь орієнтуватися в інформаційному просторі;
Ø розвиток пізнавальних навичок учнів;
Ø розвиток критичного мислення сфери комунікації.
Мета проектування:
Ø надання школярам уявлення про сутність проектування і зміст проектів різної складності;
Ø набуття дитиною досвіду творчості;
Ø підвищення рівня комунікабельності учнів;
Ø діагностика динаміки розвитку кожного школяра, формування життєвого і професійного самовизначення;
Ø розвиток внутрішнього світу дитини.