Персональний сайт Думбай Тетяни Миколаївни
 Літературні ерудити. Конкурс-гра для 5-7 кл.

ЛІТЕРАТУРНІ ЕРУДИТИ

 

Конкурс-гра для учнів 5-7 класів

Мета:       формувати мотивацію до вдумливого читання; розвивати асоціативне,                  

                     логічне, творче мислення, пам’ять, мовлення; виховувати естетичний смак,

                     бажання читати художні твори.

 

ПЕРЕБІГ КОНКУРСУ

Ведучий.     Шановні друзі! Радо вітаю всіх присутніх: учнів, батьків, вчителів на нашому заході. Це ще одна подорож у світ художнього слова. Уроки літератури – це своєрідний спортзал, де тренуються наші серця і розум. Науковці довели, що як за образне, так і за логічне мислення відповідають ті самі ділянки головного мозку. Може здатися дивним, але так і є насправді: якщо людина не може насолоджуватися віршами, то з неї вірогідніше всього ніколи не вийде успішного економіста чи банкіра. Світовий досвід свідчить, що відомі бізнесмени прекрасно розуміються на мистецтві. Тому літературу корисно вивчати всім без винятку.

         Незалежно від того, ким ви збираєтеся бути у майбутньому, художнє слово допоможе вам жити повноцінним життям.

        Тож, розпочинаємо !

        (Перед початком конкурсних змагань представляється журі, яке оцінюватиме результати досягнень команд у конкурсах).

 

1 конкурс   «Презентація команди»

Ведучий.  На початку конкурсної програми пропоную командам надати словесну візитну картку,  вказавши:

  1. Назву.
  2. Девіз, промовку.
  3. Символ команди та його значення.

 

2 конкурс «Розминка»

       Ведучий.  На уроках світової літератури у кожному класі ми вчимо напам’ять вірші. Давайте з’ясуємо, чи залишаються вони у вашій пам’яті, даруючи естетичну насолоду? Я почну читати рядки з поетичних творів, а ви продовжите, назвавши автора та назву вірша.

 

 

                      1 команда «Пілігрим»

 

2 команда  «Золоте руно»                              

  • «У лукоморья  дуб зелёный;

            Златая цепь на дубе том…»

  • «Есть в осени первоначальной

            Короткая, но дивная пора …»

 

(О.С.Пушкін, вступ до поеми «Руслан і Людмила»)

                (Ф.Тютчев «Есть в осени первоначальной…»)

  • «Коли ти муж, - будь мужнім,

Знайди життєву путь…»

  •  «Ягнёнок в жаркий день зашёл 

 к ручью напиться;

             И надобно ж беде случиться…»

(Ш. Петефі «Коли ти муж, - будь мужнім…»)

(І.Крилов «Вовк і Ягня»)

  • «Хто їде в негоду тим лісом густим?

То батько, спізнившись, ї хлопець із ним…»

  • «Как ныне сбирается Вещий Олег

Отмстить неразумным хазарам…»

Й.В.Гете «Вільшаний король»)

               (О.С.Пушкін «Пісня про Віщого Олега»)

3 конкурс «Встанови відповідність»

 

      Ведучий. А зараз ми згадаємо казкарів та  казки, які продовжуємо любити, навіть ставши дорослими.

      Перед вами картки: на одних написані прізвища авторів казок, на інших – імена літературних героїв. Ваше завдання: поряд з прізвищами казкарів покласти картки з іменами їх героїв. Та команда, яка виконала швидко і правильно завдання, - перемагає у конкурсі.

Правильне розташування карток виглядає наступним чином:

4 конкурс «Нитка Аріадни»

       Ведучий.  Усі ви знаєте, що є на нашій Землі невелика країна Греція. Проте саме вона є прародителькою всієї європейської культури. Багато слів у нашій мові походять від грецької мови. А скільки афоризмів ми вживаємо у спілкуванні!  А вислови ці взято із давньогрецьких міфів.

        Кожна команда отримає аркуш, на якому написано фразеологічні вислови. Ваше завдання – з’ясувати значення цих афоризмів.

Завдання для команди  «Пілігрим»:

  • «яблуко розбрату»;
  • «нитка Аріадни»;
  • «сізіфова праця»;
  • «ахіллесова п’ята».

Завдання для команди  «Золоте руно»:

  • «танталові муки»;
  • «дамоклів меч»;
  • «геркулесова сила»;
  • «авгієві стайні».

5 конкурс  «Лист літературному герою»

Ведучий.    Запрошую представників від кожної команди підійти до скриньки і дістати картку з іменем персонажа, для якого ваша команда протягом 5 хвилин повинна написати листа.

      (Літературні адресати:  Гуллівер, барон Мюнхаузен, Том Сойєр, Герда, Шерлок Холмс та інші).

 

6 конкурс «Література і математика»

Ведучий.   Завдання цього конкурсу полягає у тому, щоб згадати якомога більше творів, у складі назв яких є числа. Протягом 2-х хвилин на аркушах паперу ви фіксуєте усі згадані вами твори та їх авторів.

      (Можливі відповіді: «Три товстуни» Ю.Олєши, «П'ятнадцятирічний  капітан» Ж.Верна, «Два капітани» К.Аверіна, «Таємниця третьої планети» К.Буличева, «Три мушкетери» О.Дюма, «Дванадцять місяців» С.Маршака, «Казка про мертву царівну та сімох богатирів» О.Пушкіна, «Вовк та семеро козенят» народна казка, «Три ведмеді» народна казка тощо).

 

7 конкурс «Знайди пару»

Ведучий.    Усім нам відомо: все, що відбувається на Землі, здійснюється заради кохання і через кохання. У літературних творах також висвітлюються стосунки героїв, побудованих на прекрасному і сильному почутті – коханні.

                      Перед вами три конверти: в одному – імена героїв-юнаків (хлопчиків), в другому – імена героїнь творів, а в третьому – червоні сердечка, як символ кохання. Ваше завдання – дібрати  героям  пари, з’єднавши їх сердечками. Переможницею є та команда, яка більш швидко та вірно виконає завдання.

 

Після вірного виконання завдання пари виглядають наступним чином:

 

8 конкурс «Портрет літературного героя»

Ведучий.    Кожен з нас, прочитавши вже достатню кількість художніх творів, має свого улюбленого героя. Готуючись до сьогоднішнього конкурсу, кожна команда завчасно підготувала по два портрети літературних героїв.

                    Завдання для  конкурсантів: відгадати, кого з героїв  зобразила команда-суперниця. Також слід назвати художній твір та  його автора.

 

      (Представники команд демонструють портрети, зображених ними героїв художніх творів, а учасники команди-суперниці називають ім’я зображеного персонажа.)

 

9 конкурс «Картинна галерея»

Ведучий.     Література як мистецтво слова безпосередньо пов’язана з іншим видом мистецтва – образотворчим. І це не випадково, бо завдяки наочним образам ми, читачі, більш повно уявляємо створені художнім словом пейзажі, портрети героїв, інтер’єр тощо.            

            Тож пропоную вам виконати наступне завдання: розглянути репродукції картин і назвати автора та художній твір, пов’язаний з даними картинами.

 

Правильні відповіді:

В.Васнєцов «Альонушка»                                    -   Російська народна казка «Сестриця      

                                                                                   Альонушка і братець Іванушка» (5 кл.)

В.Васнєцов «Іван-царевич на сірому вовку»      -   Російська народна казка «Іван-царевич і

                                                                                     Сірий Вовк» (5 кл.)

Леонардо да Вінчі «Мона Ліза»                         -   Р.Бредбері «Усмішка» (6кл.)

І.Білібін «Сокіл»                                                   -   Слов’янська міфологія «Сокіл-Род» (6 кл.)

В.Васнєцов «Три богатиря»                               -   билини про Іллю Муромця (7 кл.)

Я.Матейко «Битва під Грюнвальдом»             -   А.Міцкевич «Альпухара»  (7кл.)

Е.Делакруа «Викрадення Ребеки»                      -   В.Скотт «Айвенго» (7 кл.)

Т.Шевченко «Зустріч Тараса із синами»          -    М.Гоголь «Тарас Бульба» (7 кл.)

 

       По завершенню конкурсів слово надається журі, яке визначає переможців. Обидві команди-учасниці нагороджуються заохочувальними призами.

 

Заключне слово ведучого.  Художня література як мистецтво слова відкриває перед читачами дивовижний світ, сповнений різноманітними картинами людського існування. Тож сміливо занурюйтеся у цей світ, пізнавайте себе, розвивайте свої творчі здібності і осягайте загальнолюдські життєві цінності!

 

Думбай Тетяна Миколаївна,

вчитель світової літератури

Троїцько-Харцизької ЗОШ І-ІІІ ст. № 18

Четвер, 25.04.2024, 09:35
Приветствую Вас Гість
Главная | Регистрация | Вход
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наш опрос
Каким должен быть в Вашем понимании современный педагог?
Всього відповідей: 60
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2024
    Створити безкоштовний сайт на uCoz