Проект зі світової літератури
«Біблійні мотиви у творчості російських поетів»
8 клас
Актуальність проекту як навчальної технології
В основі проекту лежать інтереси учня. Участь у проекті забезпечує розвиток ключових компетентностей учня: уміння вчитися, інформаційної, загальнокультурної; предметних компетентностей: комунікативної, соціальної, самоосвіти і саморозвитку, продуктивної творчої діяльності.
Під час роботи над проектом учні розвивають уміння орієнтуватися в інформаційному просторі, відпрацьовують навички роботи з літературними джерелами: відбирати необхідний матеріал, систематизувати, аналізувати, співставляти, робити висновки.
Виконуючи завдання, які передбачає проект, учні не лише досліджують творчість російських поетів на предмет використання біблійних сюжетів, але й доходять висновків про незмінність і повсякчасну актуальність моральних цінностей.
Ключове питання: значення біблійних сюжетів у творчості російських
поетів.
Тематичні питання:
- чому біблійні теми та мотиви були і є улюбленими для багатьох поетів?
- У чому полягає «вічність» сюжетів Книги книг?
- Особливості зображення біблійних сюжетів різними художниками слова.
- Значення духовності у світовому товаристві.
Паспорт проектної роботи
№ п/п |
Складова проекту |
пояснення |
1 |
Назва проекту |
«Біблійні мотиви у творчості російських поетів»
|
2 |
Керівник проекту |
учитель світової літератури
|
3 |
Консультанти груп |
учитель світової літератури, російської мови, бібліотекар |
4 |
Навчальні дисципліни, близькі до теми проекту |
російська мова, література, образотворче мистецтво, музика |
5 |
Тип проекту |
дослідницько-творчий, особистісний
|
6 |
Домінуючий метод |
творчий
|
7 |
Проект за охопленням |
внутрішньокласний
|
8 |
За тривалістю проведення |
короткотривалий (3-4 навчальні години)
|
9 |
Учасники проекту |
учні 8 класу
|
10 |
Склад відповідальної проектної групи |
голови груп |
11 |
Очікувані продукти проекту |
Творча робота «Біблійні мотиви у творчості російських поетів»; комп’ютерні презентації за темою. |
Мета і завдання проекту
- дослідити творчість російських поетів щодо використання біблійних сюжетів;
- розвивати уміння компаративно аналізувати поетичні твори, знаходити інтертекстуальні елементи;
- навчати будувати промову, виступати перед аудиторією, коротко висловлювати свої думки, чітко інтерпретувати результати досліджень;
- виховувати повагу до надбань людства, утверджувати моральні цінності;
- зробити висновок про магічну силу вічних сюжетів Книги книг.
Очікувані результати:
У результаті роботи над проектом учні:
- набудуть досвіду у пошуку інформації, дослідженні поетичних джерел;
- виявиться творчий підхід дітей у створенні продукту діяльності;
- удосконалять навички вільного, аргументованого висловлення думок;
- удосконалять уміння здійснювати компаративний аналіз віршів різних поетів;
- розвинуть асоціативне мислення, творчу уяву;
- зможуть зробити висновок про вищість духовного світу людини над матеріальною стороною життя;
- розвинуть комунікативні здібності при роботі у групі;
- навчаться презентувати продукт своєї діяльності;
- удосконалять уміння здійснювати само-, взаємооцінювання результатів творчої діяльності.
Етапи роботи над проектом:
- Визначення теми проекту.
- Окреслення проблеми і мети проекту.
- Обговорення структури проекту, складання плану роботи.
- Презентація необхідного мовного матеріалу і передкомунікативне тренування.
- Збір інформації: звернення до вже відомих знань і життєвого досвіду.
- Робота з джерелами інформації.
- Робота в групах.
- Систематичне обговорення проміжних результатів: учні представляють зібраний матеріал, класні керівники коментують виконану учнями роботу, коригують помилки у вживані мовних одиниць.
- Аналіз зібраної інформації, координація дій різних груп.
- Підготовка презентації проекту (підсумкового уроку з теми).
- Демонстрація результатів проекту (кульмінаційна точка роботи над проектом).
- Оцінка проекту (активність учасників груп, глибина дослідження, рівень креативності учнів).
Набуття учнями знань і вмінь під час виконання проекту
№ |
Зміст роботи |
Набуття знань і вмінь |
1 |
Ознайомлення з темою проекту, важливістю тем, висвітлених у Біблії, обсягом виконання роботи |
Набуття вмінь для компетентної активної роботи |
2 |
Обговорення теми проекту; складання плану дій для його впровадження; прийняття спільного рішення щодо втілення проекту |
Розвиток комунікативних навичок, здатності бачити цінне в поглядах іншого, вести дискусію, приймати рішення |
3 |
Дослідження проблеми (4 підгрупи по 4 учні) :
|
Розвиток умінь пошуку інформації, її обробки та аналізу; уміння підтримувати у групі атмосферу поваги, творчої співпраці; контролювати свої думки, слова, дії. Розвиток здатності до самовираження. |
4 |
Звіт груп про результати роботи. Висунення пропозицій щодо плану дій. Прийняття колективного рішення щодо впровадження проекту.
|
Розвиток здатності бачити перспективу починань, колективно вирішувати справу; розвиток організаторських здібностей, творчих нахилів. |
5 |
Вирішення завдань, пов’язаних з втіленням проекту, через власну практичну діяльність:
|
Здобуття практичних навичок в організації проектної діяльності. Розвиток умінь використовувати набуті знання в практичній діяльності. Самовираження, самовдосконалення. |
6 |
Підбиття підсумків виконаної роботи:
|
Розвиток естетичних смаків, уміння відчувати задоволення від результатів праці. |
7 |
Презентація проекту «Біблійні сюжети у творчості російських поетів» (оформлення звітів, рекомендацій у роботі над проектом). |
Розвиток навичок зв’язного мовлення. Розвиток естетичних смаків, художніх здібностей. |
8 |
Презентація проекту на підсумковому уроці з теми та загальношкільному заході у рамках тижня зарубіжної літератури. |
Розвиток ораторських здібностей, усного та писемного мовлення. Розвиток умінь доводити, аргументовано відповідати на поставлені запитання. |
9 |
Оцінка та самооцінка процесу виконання проекту й результатів власних дій:
|
Уміння давати оцінку власним діям, порівнювати план та результат, прогнозувати, робити висновки й узагальнення. |
Критерії оцінювання результатів роботи:
- повнота, глибина розкриття теми;
- рівень креативності у виконанні роботи;
- наявність комп’ютерної презентації, інших наочних матеріалів;
- естетичність оформлення матеріалів;
- уміння вербально презентувати продукт творчої діяльності;
- самоаналіз, самооцінка проведеної роботи.