Урок світової літератури
Головною метою вивчення предмета «Світова література» в школі є прилучення учнів до здобутків світової літератури і культури, розвиток творчої особистості (читача), формування в неї гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти.
Урок – форма організації навчання з метою оволодіння учнями навчальним матеріалом (знаннями, уміннями, навичками, світоглядними та морально-естетичними ідеями).
Найважливішим засобом розвитку особистості, її життєвої компетентності є навчання в дії. Урок літератури – це співтворчість учителя й учня, діяльність яких ґрунтується на взаємодії й діалозі, що забезпечує найбільшу сприйнятливість і відкритість до впливу один на одного.
Завдання вивчення світової літератури:
· формування стійкої мотивації до читання художньої літератури, до вивчення світової літератури як скарбниці духовних цінностей людства;
· ознайомлення учнів з найкращими зразками оригінальної й перекладної літератури («золотого» фонду класики і сучасної);
· поглиблення уявлень про специфіку художньої літератури як мистецтва слова;
· формування читацької і мовленнєвої культури;
· розвиток умінь і навичок учнів сприймати, аналізувати й інтерпретувати літературний твір у культурному контексті, у зв’язках з іншими видами мистецтва, в аспекті актуальних питань сучасності й становлення особистості;
· активізація інтересу до вивчення іноземних мов у процесі читання творів зарубіжних письменників;
· формування поваги до різних мов, культур, традицій, толерантного ставлення до всіх народів, народностей, рас і національностей;
· виховання любові до української мови і літератури як органічної частки світової культури, прагнення до збереження рідної мови, національних традицій і цінностей в умовах глобалізації світу;
· формування духовного світу особистості, її високої моралі, ціннісних орієнтацій;
· розвиток творчих здібностей, культури діалогу, критичного мислення;
· формування етичних уявлень та естетичних смаків;
· розширення культурно-пізнавальних інтересів особистості.