Контрольна робота в 10 класі
за романом Ч. Діккенса «Пригоди Олівера Твіста»
Закриті завдання з вибором однієї правильної відповіді
- Визначте жанровий різновид роману «Пригоди Олівера Твіста» Ч.Діккенса:
А морально-психологічний;
Б філософський;
В детективний;
Г роман виховання.
- Визначте засіб комічного, використаний у цитаті: «Сім з половиною пенсів на тиждень – це чималі гроші на утримання дитини; за сім з половиною пенсів можна купити стільки харчів, що вони, чого доброго, переобтяжать дитячий шлунок»:
А гумор;
Б іронія;
В сарказм;
Г сатира.
- Фейгін намагався долучити Олівера Твіста до чорних справ своєї шайки з причини:
А йому не доставало ще одного хлопчика у розбійницькій групі;
Б через ненависть до Олівера;
В уклав угоду з Сайксом, що зможе зробити з хлопчика злочинця;
Г виконував доручення Монкса.
- Джек Докінс – це справжні ім’я та прізвище:
А Сайкса;
Б Чарлі Бейтса;
В Спритного Пройда;
Г Фейгіна.
- Позначте, про який «найголовніший закон природи» згадує Ч.Діккенс в епізоді переслідування Олівера після пограбування старого джентльмена Пройдою і Чарлі Бейтсом:
А гуманність;
Б завбачливість;
В самозбереження;
Г взаємопідтримка.
- Про цей «найголовніший закон природи» також згадується у творі:
А Стендаля «Червоне і чорне»;
Б О.Бальзака «Гобсек»;
В Гі де Мопассана «Пампушка»;
Г Гі де Мопассана «Місячне світло».
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
- Позначте ознаки художнього світу Ч.Діккенса:
А дослідження причин та умов формування характерів, розкриття особистості персонажів під кутом аналізу їхніх взаємин з іншими людьми;
Б провідна роль прийому антитези; примхливі сполучення реального та ірреального;
В найпопулярніші герої творів – діти, злочинці, «диваки»;
Г увага до внутрішнього світу героїв, підкорення характеру персонажа певній ідеї;
Ґ принцип оцінювання героя і його духовних шукань на тлі народного життя та у порівнянні з практичним життєвим досвідом і уявленнями народу;
Д акцентування моральної переваги довірливих, добрих душ над представниками раціонально-прагматичного мислення;
Е пафос пристрасних пошуків істини, форм духовного єднання людей.
- Позначте, автором яких романів є Ч.Діккенс:
А «Посмертні записки Піквікського клубу;
Б «Девід Коперфілд»;
В «Пармський монастир»;
Г «Брати Карамазови»;
Ґ «Домбі і син».
Завдання на встановлення відповідності
- Позначте, про кого з персонажів ці слова:
А «Стара вихователька була жінка мудра і досвідчена; вона
знала, що корисно дітям, а ще краще розуміла, що корисно
їй самій».
Б «Якби він міг знати, що він сирота, полишений на милість
парафіяльних титарів і наглядачів, то, повно, кричав би 1. Браунлоу
ще дужче». 2. Місіс Менн
3. Ненсі
В «Старий джентльмен мав вельми поважний вигляд: напудрене 4. Фейгін
волосся, золоті окуляри, темно-зелений сюртук з чорним 5. Сайкс
оксамитовим коміром і білі штани…». 6. Олівер
Г «Вона похитнулась і впала, заливаючись кров’ю, що линула з
глибокої рани на лобі;…останнім своїм подихом звернулася
до Творця, благаючи про милосердя».
Ґ «Часом він обертався, сповнений відчайдушної рішучості
відігнати примару,.. але волосся на голові в нього ставало
сторч і кров холола в жилах, тому що примара оберталася
разом з ним і знову опинялася в нього за плечима».
Д Він «…виголошував палкі промови про злочинність ледарства
та неробства і прищеплював їм любов до праці, залишаючи їх
без вечері».
Завдання на встановлення хронологічної послідовності
- Визначте послідовність подій у житті Олівера Твіста:
А пограбування будинку Рози;
Б робітний дім;
В лікування у містера Браунлоу;
Г потрапляння до шайки Фейгіна;
Ґ робота у трунаря;
Д суд;
Е всиновлення старим джентльменом.
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю
- Тип художньої образності, який ґрунтується на примхливому поєднанні фантастичного і реального, прекрасного і потворного, трагічного і комічного
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Напрям у літературі та мистецтві кінця ХVІІІ - першої половини ХІХ ст., в центрі уваги якого – людська особистість у всій багатогранності її духовних виявів; протиставлення ідеальних уявлень буденній реальності; жадання ідеалів краси та гармонії
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КЛЮЧ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Г |
Б |
Г |
В |
В |
Б |
А,В,Г,Д |
А,Б, Ґ |
А-2, Б-6, В-1, Г-3, Ґ-5, Д-4 |
1- Б, 2- Ґ, 3-Г, 4-Д, 5-В, 6-А; 7-Е. |
гротеск |
романтизм |