Контрольна робота в 11 класі
за творами Б. Брехта «Життя Галілея» та А. Камю «Чума»
Завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді
- Позначте політичні уподобання Б.Брехта:
А стає прихильником поетапних демократичних перетворень шляхом реформування влади;
Б зближується з комуністичним рухом і залучається до його пропаганди;
В дотримується теорії індивідуалістичного бунту проти капіталістичної влади;
Г підтримує шовіністичні ідеї партії Гітлера, тому що бачить у ній рятівника країни, що потерпала від економічної кризи.
- Який особистий життєвий досвід, набутий за часів Першої світової війни став основою для написання вірша Б.Брехта «Легенда про мертвого солдата»?
А працював у військовому шпиталі санітаром;
Б працював військовим кореспондентом;
В командував військовим підрозділом;
Г був стороннім споглядачем військових подій.
- В основу сюжету п’єси Б.Брехта «Життя Галілея» покладено наступну подію:
А нескореність вченого перед силою влади заради прогресивного розвитку науки;
Б трагедія особистого життя людини, відданої науці;
В пошук істини життя Галілеєм;
Г зречення Галілеєм під тиском інквізиції своїх наукових відкриттів і поглядів.
- У художній творчості А.Камю висвітлені наступні філософські категорії:
А простору і часу;
Б співвідношення добра і зла;
В призначення людини у світі;
Г бунту, свободи, морального вибору.
- Визначте жанр твору А. Камю «Чума»:
А соціально-побутовий роман;
Б морально-психологічний роман;
В філософський роман-притча;
Г соціально-психологічний роман.
- Позначте проблематику твору А.Камю «Чума»:
А бунт незалежної особистості проти суспільної думки;
Б переживання особистістю «межової ситуації»; відчуття абсурдності буття; проблема морального вибору;
В значення міжособистісних стосунків для відчуття гармонії із світом і собою;
Г одвічне протистояння митця і влади, пошук місця в житті.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
- Визначте основні положення теорії «епічного театру» Б.Брехта:
А головним має бути звернення не до почуттів, а до розуму читача;
Б потрібно зацікавлювати глядача не перебігом подій, а ідеями твору;
В давати глядачеві змогу виявляти почуття;
Г примушувати глядача приймати рішення;
Д давати уявлення про персонажів твору через їхні безпосередні дії;
Е формувати уявлення про характер дійових осіб через розповідь.
- Для художнього світу А.Камю є характерними ознаки:
А щільний зв’язок з екзистенціалістськими ідеями та концепціями;
Б оптимістичний погляд у майбутнє, зображення радощів, насолод життя;
В зображення абсурдності життя, «межової ситуації», в якій опинилася особистість;
Г звернення до фантастичних сюжетів, глибокий містицизм зображуваного;
Д проблема морального вибору, особистої відповідальності перед іншими людьми.
Завдання на встановлення відповідності
- Установіть відповідність між персонажем роману А.Камю «Чума» та його словами:
А «Бути чесним – значить робити свою справу» 1. Тарру
Б «Тепер я знаю, людина здатна на великі подвиги. 2. Панлю
Але якщо при цьому вона не здатна на великі почуття, 3. Рамбер
її для мене не існує». 4. Ріє
В «Мені достеменно відомо, що кожен носить її, чуму,
в собі, бо не існує такої людини на світі, якої б вона
не торкнулася.»
Г «Любов до Бога – трудна любов. Вона вимагає
цілковитого самозречення, зневаги до своєї особи»
- Установіть відповідність між персонажем роману Б.Брехта «Життя Галілея» та його словами:
А «Нещасна та країна, що не має героїв»
Б «Нещасна та країна, якій потрібні герої» 1. Сагредо
В «Якби я вистояв, то вчені могли б скласти щось на зразок 2. Андреа
Гіппократової присяги лікарів» 3. Галілей
Г «Я люблю науку, але ще більш я люблю тебе, мій друже»
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю
- Напрям у філософії та літературі ХХ ст., визначальними рисами якого є: зображення абсурдності життя, відчуття відчаю, страху, самотності, боротьби особистості з ворожим середовищем.
- Невелика розповідь алегоричного характеру, що має особливу форму оповіді: розпочинається з абстрактних понять, поступово наближається до головної теми, а потім знову повертається до початку.
- Напишіть твір-мініатюру за поданими темами:
А «Кого або що зрадив Галілей?» (за драмою Б.Брехта «Життя Галілея»).
Б «Кожен носить її, чуму, в собі, бо не існує такої людини на світі, якої б вона не торкнулася» (за романом А.Камю «Чума»). (3 б.)
КЛЮЧ:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
Б
|
А
|
Г
|
Г
|
В
|
Б
|
А, Б, Г, Е
|
А, В, Д
|
А-4, Б-3, В-1, Г-2
|
А-2, Б, В-3, Г-1
|
екзистенціалізм
|
парабола
|
|