Проект зі світової літератури
«Біблійні мотиви у творчості російських поетів»
8 клас
Актуальність проекту як навчальної технології
В основі проекту лежать інтереси учня. Участь у проекті забезпечує розвиток ключових компетентностей учня: уміння вчитися, інформаційної, загальнокультурної; предметних компетентностей: комунікативної, соціальної, самоосвіти і саморозвитку, продуктивної творчої діяльності.
Під час роботи над проектом учні розвивають уміння орієнтуватися в інформаційному просторі, відпрацьовують навички роботи з літературними джерелами: відбирати необхідний матеріал, систематизувати, аналізувати, співставляти, робити висновки.
Виконуючи завдання, які передбачає проект, учні не лише досліджують творчість російських поетів на предмет використання біблійних сюжетів, але й доходять висновків про незмінність і повсякчасну актуальність моральних цінностей.
Ключове питання: значення біблійних сюжетів у творчості російських
поетів.
Тематичні питання:
- чому біблійні теми та мотиви були і є улюбленими для багатьох поетів?
- У чому полягає «вічність» сюжетів Книги книг?
- Особливості зображення біблійних сюжетів різними художниками слова.
- Значення духовності у світовому товаристві.
Паспорт проектної роботи
№ п/п
|
Складова проекту
|
пояснення
|
1
|
Назва проекту
|
«Біблійні мотиви у творчості російських поетів»
|
2
|
Керівник проекту
|
учитель світової літератури
|
3
|
Консультанти груп
|
учитель світової літератури, російської мови, бібліотекар
|
4
|
Навчальні дисципліни, близькі до теми проекту
|
російська мова, література, образотворче мистецтво, музика
|
5
|
Тип проекту
|
дослідницько-творчий, особистісний
|
6
|
Домінуючий метод
|
творчий
|
7
|
Проект за охопленням
|
внутрішньокласний
|
8
|
За тривалістю проведення
|
короткотривалий (3-4 навчальні години)
|
9
|
Учасники проекту
|
учні 8 класу
|
10
|
Склад відповідальної проектної групи
|
голови груп
|
11
|
Очікувані продукти проекту
|
Творча робота «Біблійні мотиви у творчості російських поетів»;
комп’ютерні презентації за темою.
|
Мета і завдання проекту
- дослідити творчість російських поетів щодо використання біблійних сюжетів;
- розвивати уміння компаративно аналізувати поетичні твори, знаходити інтертекстуальні елементи;
- навчати будувати промову, виступати перед аудиторією, коротко висловлювати свої думки, чітко інтерпретувати результати досліджень;
- виховувати повагу до надбань людства, утверджувати моральні цінності;
- зробити висновок про магічну силу вічних сюжетів Книги книг.
Очікувані результати:
У результаті роботи над проектом учні:
- набудуть досвіду у пошуку інформації, дослідженні поетичних джерел;
- виявиться творчий підхід дітей у створенні продукту діяльності;
- удосконалять навички вільного, аргументованого висловлення думок;
- удосконалять уміння здійснювати компаративний аналіз віршів різних поетів;
- розвинуть асоціативне мислення, творчу уяву;
- зможуть зробити висновок про вищість духовного світу людини над матеріальною стороною життя;
- розвинуть комунікативні здібності при роботі у групі;
- навчаться презентувати продукт своєї діяльності;
- удосконалять уміння здійснювати само-, взаємооцінювання результатів творчої діяльності.
Етапи роботи над проектом:
- Визначення теми проекту.
- Окреслення проблеми і мети проекту.
- Обговорення структури проекту, складання плану роботи.
- Презентація необхідного мовного матеріалу і передкомунікативне тренування.
- Збір інформації: звернення до вже відомих знань і життєвого досвіду.
- Робота з джерелами інформації.
- Робота в групах.
- Систематичне обговорення проміжних результатів: учні представляють зібраний матеріал, класні керівники коментують виконану учнями роботу, коригують помилки у вживані мовних одиниць.
- Аналіз зібраної інформації, координація дій різних груп.
- Підготовка презентації проекту (підсумкового уроку з теми).
- Демонстрація результатів проекту (кульмінаційна точка роботи над проектом).
- Оцінка проекту (активність учасників груп, глибина дослідження, рівень креативності учнів).
Набуття учнями знань і вмінь під час виконання проекту
№
|
Зміст роботи
|
Набуття знань і вмінь
|
1
|
Ознайомлення з темою проекту, важливістю тем, висвітлених у Біблії, обсягом виконання роботи
|
Набуття вмінь для компетентної активної роботи
|
2
|
Обговорення теми проекту; складання плану дій для його впровадження; прийняття спільного рішення щодо втілення проекту
|
Розвиток комунікативних навичок, здатності бачити цінне в поглядах іншого, вести дискусію, приймати рішення
|
3
|
Дослідження проблеми (4 підгрупи по 4 учні) :
- бібліотека;
- учителі;
- електронні засоби інформації;
- батьки, інші родичі.
|
Розвиток умінь пошуку інформації, її обробки та аналізу; уміння підтримувати у групі атмосферу поваги, творчої співпраці; контролювати свої думки, слова, дії. Розвиток здатності до самовираження.
|
4
|
Звіт груп про результати роботи. Висунення пропозицій щодо плану дій. Прийняття колективного рішення щодо впровадження проекту.
|
Розвиток здатності бачити перспективу починань, колективно вирішувати справу; розвиток організаторських здібностей, творчих нахилів.
|
5
|
Вирішення завдань, пов’язаних з втіленням проекту, через власну практичну діяльність:
- дослідження отриманої інформації (життєвого шляху поетів, їх поетичного доробку;
- складання тез за темою;
- написання спільної творчої роботи;
- підготовка додаткових матеріалів для оформлення доробку.
|
Здобуття практичних навичок в організації проектної діяльності. Розвиток умінь використовувати набуті знання в практичній діяльності. Самовираження, самовдосконалення.
|
6
|
Підбиття підсумків виконаної роботи:
- естетичне оформлення продукту презентації;
- підготовка малюнків, ілюстрацій, комп’ютерної презентації;
- визначення способу представлення роботи.
|
Розвиток естетичних смаків, уміння відчувати задоволення від результатів праці.
|
7
|
Презентація проекту «Біблійні сюжети у творчості російських поетів» (оформлення звітів, рекомендацій у роботі над проектом).
|
Розвиток навичок зв’язного мовлення. Розвиток естетичних смаків, художніх здібностей.
|
8
|
Презентація проекту на підсумковому уроці з теми та загальношкільному заході у рамках тижня зарубіжної літератури.
|
Розвиток ораторських здібностей, усного та писемного мовлення. Розвиток умінь доводити, аргументовано відповідати на поставлені запитання.
|
9
|
Оцінка та самооцінка процесу виконання проекту й результатів власних дій:
- чого і як навчилися?
- Що можна було б зробити інакше?
- Яких умінь і навичок набули?
- Яких переваг надає робота у групах?
- Які недоліки у роботі груп спостерігалися?
- Що вдалося найкраще?
|
Уміння давати оцінку власним діям, порівнювати план та результат, прогнозувати, робити висновки й узагальнення.
|
Критерії оцінювання результатів роботи:
- повнота, глибина розкриття теми;
- рівень креативності у виконанні роботи;
- наявність комп’ютерної презентації, інших наочних матеріалів;
- естетичність оформлення матеріалів;
- уміння вербально презентувати продукт творчої діяльності;
- самоаналіз, самооцінка проведеної роботи.
|
|
Вход на сайт |
|
|
|
Поиск |
|
|
|
Календарь |
« Квітень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|
|
|
Наш опрос |
|
|
|
Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
|