Персональний сайт Думбай Тетяни Миколаївни
 Літературний конкурс знавців персько-таджицької поезії 8 клас

Літературний конкурс знавців персько-таджицької поезії

8 клас

Мета конкурсу:

  •   активізувати знання учнів з теми «Персько-таджицька поезія»; 
  •   мотивувати школярів до вивчення зразків світової літератури;
  •   розвивати асоціативне, творче мислення, бажання пізнавати нове,
  •  комунікативну компетентність, уміння швидко концентруватися;
  • виховувати естетичний смак, шанобливе ставлення до культури інших  народів.

 

 

Відколи сонце сяє серед неба,

Не жив такий, кому знання не треба.

Гафіз

 

Ведучий         Вітаю   всіх   присутніх   на   літературному   конкурсі   знавців   персько-

                       таджицької поезії. Сьогодні будуть змагатися  дві команди учнів 8 класу:  

                       (назви команд).

       Звичайно, кожна команда мріє вибороти перемогу, проте, якщо вірити великому італійцеві Леонардо да Вінчі, «щастя дістанеться тому, хто багато працює». Ще відомий давньогрецький драматург Софокл застерігав: «Доля не допомагає недбайливим». Та бути лише працелюбним і дбайливим замало, бо треба ще вміти виборювати щастя.

      За справедливим  перебігом конкурсу буде слідкувати журі (представлення членів журі).

     Тож, розпочинаємо!

І   конкурс      “Чий портрет?“

        Відеозавдання: визначити прізвище (псевдонім) поета за його портретом (правильна відповідь - 2 бали). (Перед учнями портрети Гафіза, Хайяма, Рудакі).

 

ІІ   конкурс  “Розумники”

           Кожна команда отримує по 3 запитання і має дати відповідь на кожне з них через 30 секунд (за кожну правильну відповідь – 1 бал).

 

Запитання для першої команди:

1. Кого називали «царем філософів Заходу  і Сходу»?

2. Як у мусульман називається збірка поезій?

3. Кому належать слова?

                                    Хто мудрих слухає, у того мир на думці.

                                    Війною й чварами втішаються безумці.

 

(Відповіді:  1. Омар Хайям    2. Диван   3. Рудакі)

 

Запитання для другої команди:

1. Кому з поетів належать слова?

                                      Відколи сонце сяє серед неба,

                                      Не жив такий, кому знання не треба. 

2.    Визначте жанр вірша:

                                     Хай кожна мить, що в вічність промайне,

                                     Тебе вщасливлює, бо головне,

                                     Що нам дається тут – життя: пильнуй же!

                                     Як ти захочеш, так воно й мине.   

3. Назвіть поета, повне ім’я якого звучить Гіяс ад-Дин Абуль-Фатх … ібн Ібрахім …

 

(Відповіді:    1.   Рудакі    2.   Рубаї    3. Омар Хайям)

 

ІІІ  конкурс    “Асоціації”

  1. Відеозавдання для команд:  1.Визначити, як зображені предмети пов'язані з персько-таджицькою поезією. (Перед учнями зображення: намет, диван, троянда й соловей).

(Відповіді:

  1. У перекладі прізвище Хайям означає  “намет”
  2. Троянда й соловей – образи, які часто використовує Гафіз у своїх поезіях.
  3. Диваном називається збірка поезій у мусульман.)

 

2. За поданими  зображеннями  відтворіть  два  рядки  поезії  Гафіза. (Перед учнями зображення: серце й храм; очі й дзеркало).

(Відповідь:           Серце – скинія святині: для любові тихий храм.

                              Очі – дзеркало,  щоб  любо  відбивалася  ти  там.)

 

ІV  конкурс     Лото

    Представники команд по черзі виймають лото й згідно з номерами отримують запитання вартістю в 1 бал.

 

Запитання:

  1. Яке покарання отримав Рудакі за небажання співати хвалебних пісень еміру Бухари?
  2. Як арабською мовою звучить слово «поет»?
  3. Який вид лірики переважає у творчості Гафіза?
  4. Визначте хронологічні межі доби Середньовіччя.
  5. Хто автор слів?

                                          Хто мудрих слухає, у того мир на думці.

                                          Війною й чварами втішаються безумці.

      6.   Який період східні літописці назвали  «століттям мовчання»?

      7.   Чому в своїх творах Рудакі звертається не до Аллаха, а до Христа?

      8.   Жанр поезії, що має повчальний чи звеличувальний характер.

      9.  До якого поета сходу повноліття прийшло зі славою? Кого називали Адамом та     

           султаном поетів? 

     10. Хто   з  поетів   розробив    найкращий   у   світі   (точніший за сучасний)    сонячний

          календар,  очолив  одну  з  найбільших обсерваторій і вивів формулу, через півтисячі  

          років   названу    «біномом   Ньютона»?

11. Віршована  форма  ліричної  поезії  народів Сходу. Складається з  двовіршів (від 3-х до

     12-ти), об’єднаних однією римою.

12. У поезії  народів  Сходу  дворядкова  строфа, що має закінчену думку. Ця строфа може

      бути римованою і неримованою.

 

(Відповіді:  1. Був осліплений   2. Шаїр   3. Інтимна   4. VV ст.  5. Рудак  і 6. Поневолення іранських народів арабами    7. В Корані Бог карає, а в Біблії Бог – любов     8. Касида         9. Рудакі        10. Хайям       11. Газель      12. Бейт)

 

13. Відеопитання. Місто, яке було центром культури у період Середньовіччя на Сході (Учням пропонується за фотоматеріалами відгадати місто Бухару)

14. Відеопитання. Що спільного у творчості персько-таджицького поета Омара Хайяма та давньогрецького поета Анакреонта? (Перед учнями портрети Омара Хайяма та Анакреонта). (Відповідь: їх поезія сповнена життєстверджувальним пафосом, оптимізмом (анакреонтична).

 

V   конкурс       “Ти – мені, я – тобі ”

      Команди-суперниці ставлять запитання одна одній. Кожен з членів команди обирає собі суперника і ставить йому запитання. Інші члени команди не мають права відповідати і підказувати. 6 членів команд – 6 запитань з кожного боку. Кожне запитання – 1 бал. Журі додає 3 бали за найоригінальніше запитання.

 

VІ   конкурс     “Логічна послідовність”

 

     Завдання для команд: за 2 хвилини встановити логічну послідовність слів у рубаї. Назвати  автора поезій.

1 команда

2 команда

І  час  і  поглинає  старих  - юних,  всіх ,

Нам  і  запас днів невеликий дається.

Тут: ми так підемо само ніщо вічне не,

Що й що як вже ті, пішли прийдуть нас після як.

Розумним  навкруги оком глянь,

Так, досі не ти як дивився.

Море: човен  світ - будуй тож свій

Діл, щоб із розбився не добрих.

 

Відповіді:

І юних, і старих – всіх поглинає час,

І невеликий нам дається днів запас.

Ніщо не вічне тут: ми підемо так само,

Як ті, що вже пішли й що прийдуть після нас.            

                                                          Омар Хайям

Глянь навкруги розумним оком,

Не так, як досі ти дивився.

Світ – море: тож будуй свій човен

Із добрих діл, щоб не розбився.

                                                     Гафіз

 

 

VІІ   конкурс       “Хто швидше?”

Завдання:  

  1. Знайдіть «ключ» і прочитайте поетичні рядки одного з персько-таджицьких поетів.

 

й

е к а

ч і б о с

д і н ш и х і

 і в  о г о т, я с

                                                                     ш и м и т и п о в е д е ш

   н і з к я : ж а в з І . й а р х а

                                                        , щ о б н е д і з н а в с я н е л ю д і ш

й а г і р е б з о н ь л и п і ц и н м є а т і с в

 

(Відповідь:

Всі таємниці пильно зберігай,

Щоб не дізнався нелюд і шахрай.

І зваж: як з іншими ти поведешся,

Того від інших і собі чекай.)

 

  1. Назвіть автора відгаданих рядків.

(Відповідь: Омар Хайям)

  1. Сформулюйте на основі цих рядків «Золоте правило» моралі.

(Відповідь: «Стався до людей так, як прагнеш, щоб вони ставилися до тебе)

Підбиття підсумків літературного конкурсу. Оголошення результатів. Нагородження переможців.

 

П`ятниця, 26.04.2024, 20:33
Приветствую Вас Гість
Главная | Регистрация | Вход
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наш опрос
Что Вы читаете?
Всього відповідей: 40
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2024
    Створити безкоштовний сайт на uCoz